donderdag 12 april 2012

Katja Retsin schrijft jeugdboek


Katja Retsin schrijft jeugdboek

Er schuilt een schrijfster in Katja Retsin, die de afgelopen weken druk bezig was met werken aan een meisjesboek.

'Ik heb er mij fantastisch mee geamuseerd, maar het heeft me ook stress bezorgd', vertelt Katja Retsin aan het magazine Story. 'Ik was zoals altijd veel te laat begonnen, maar ik heb onlangs vijf dagen na elkaar van 7 uur 's ochtends tot middernacht geschreven en ik heb de deadline gehaald'.

Het boek van Katja Retsin is bedoeld voor meisjes vanaf acht jaar en wordt uitgebracht in samenwerking met VTM KZoom. De hoofdpersonages zijn vier vriendinnen die zich 'De Roze Tijgers' noemen en een avontuur beleven. 'Ik heb de inspiratie overal gevonden', aldus Katja. 'In de hoofdpersonages zit bijvoorbeeld een beetje van mij, maar ook van Manou en Milla en hun vriendinnetjes. Het was zalig om mijn fantasie de vrije loop te laten'.

'Voor de show' met Katja Retsin neemt nieuwe start

Een strakker logo, een nieuw decor en meer 'Man bijt hond'-achtige items: dat is het recept waarmee 'Voor de show' een doorstart neemt. Het showbizzprogramma op VTM moet dringend meer kijkers halen.

Eerst de naakte cijfers: afgelopen v rijdag haalde Voor de show amper 169.390 kijkers. Veel te weinig voor een programma dat de kar moet trekken voor Het nieuws om 19 uur. Ter vergelijking: Blokken, samen met Dagelijkse kost de locomotief voor Het journaal op Eén, haalt met gemak 800.000 kijkers. En dus besliste VTM om nog geen zes maanden na de start van Voor de show om het programma een facelift te geven. Dat uit zich in de eerste plaats in een nieuw, oranje logo, met een kenmerkende VTM-stijl. De retro intro met de dansende mannetjes werd geschrapt en vervangen door korte teasers over de items. Katja Retsin presenteerde in een licht veranderd decor: ook weer oranje. Eerder werd al gekozen om enkel met Retsin en Bram Vandeputte door te gaan. Dina Tersago is presentatrice af.

Voor de show brengt niet langer alleen showbizznieuws. De redactie werd ondergebracht in die van Het nieuws en dat was meteen te merken aan het eerste item over Tjörven Cleenewerk, de jongen die Vlaanderen ontroerde door afgelopen zondag hartstochtelijk te juichen voor Tom Boonen. De reportage deed bij momenten aan Man bijt hond denken. Met de trend dat chef-koks hun personeel via Twitter kiezen en een primeurtje rond Jacques Vermeire werd nog meer de nieuwstoon gezet voor een succesvolle doorstart met Katja Retsin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten